Νέος γραφίστας: Από πού να ξεκινήσω ρε γαμώτο; (Part 1)
Mόλις βγήκα από τη σχολή, τί να πρωτοκάνω σαν νέος γραφίστας;
Kαι να λοιπόν, είσαι ένας νέος γραφίστας-γραφίστρια, τελείωσες τη σχολή και είσαι έτοιμ@ να βγεις έξω στην αγορά, να διαπρέψεις, να φτιάξεις λογότυπα, banners, έντυπα, όλα αυτά που ονειρευόσουν πως θα δημιουργήσεις και θα τα δεις είτε online, είτε εκτυπωμένα, είτε σε διαγωνισμούς, είτε, ακόμη και στην ιστοσελίδα σου!
Για την ώρα όμως, είσαι γεμάτ@ άγχος, δεν ξέρεις από πού να πρωτοξεκινήσεις το μεγάλο ταξίδι στη δημιουργία και στην επαγγελματική σου σταδιοδρομία. Ολα γυρνάνε στο μυαλό σου, δεν έχεις κάποιον οδηγό προκειμένου να σου δείξει το δρόμο ή έστω κάποιο μονοπάτι.
Αυτός είναι και ο λόγος που ξεκίνησα αυτή την σειρά από άρθρα, για να σε βοηθήσω όσο μπορώ, στο να βρεις τα “πατήματά” σου, σαν νέος γραφίστας, σε έναν τομέα που εξελίσσεται ταχύτατα, κάθε μέρα που περνάει, σε όλα τα επίπεδα, καλλιτεχνικό, τεχνολογικό, φορολογικό.
Πολλοί συνάδελφοί σου με κάλεσαν κατά καιρούς σε αναζήτηση εργασίας, και, συζητώντας μαζί τους είδα πόσο μπερδεμένοι νιώθουν, μην έχοντας μία πυξίδα, κάτι ή κάποιον να τους καθοδηγήσει. Μιλούσα μαζί τους, χωρίς να τους ξέρω και χωρίς να με ξέρουν, και δίνοντάς τους 2-3 ιδέες που μπορεί να είχα στο μυαλό μου, στο τέλος της συζήτησής μας, τους άκουγα έστω και λίγο ανακουφισμένους.
Θα προσπαθήσω λοιπόν, μέσα από μία σειρά άρθρων, να προτείνω έναν “οδηγό” για τα πρώτα βήματά σου. Εάν σου δώσουν έστω και μία μικρή βοήθεια, για μένα θα είναι κάτι που άξιζε τελικά.
Πήρες λοιπόν το πολυπόθητο δίπλωμά σου, το Bachelor, τον τίτλο σπουδών, μετά από τόσα χρόνια προσπάθειας. Το κορνίζαρες στον τοίχο σου, άλλος ένας στόχος επετεύχθη. Ποιά είναι τα επόμενα βήματα; To πρώτο και βασικότερο -και άμεσα πραγματοποιήσιμο!- βήμα είναι η δημιουργία ενός portfolio.
Τί είναι το portfolio
Το portfolio είναι μία επιλογή από τις δουλειές που έφτιαξες στη σχολή, στο πανεπιστήμιο, τα projects που δούλεψες και είναι πιο κοντά σε ένα πραγματικό, ρεαλιστικό project. Βρες τα projects που δούλεψες με το περισσότερο κέφι, το “έψαξες” περισσότερο, έκανες πιο προσεκτική έρευνα, τα δούλεψες πιο εκτεταμμένα. Στην ουσία, τις δουλειές για τις οποίες είσαι περήφαν@, και πάνω από όλα, αυτές που σε εκφράζουν περισσότερο. Εργασίες τις οποίες θέλεις να επιδείξεις στους δυνητικούς πελάτες σου, προκειμένου είτε να αναλάβεις κάποια εργασία για αυτούς ή εργοδότες, τους οποίους θέλεις να πείσεις πως αξίζεις μία θέση στην εταιρεία τους. Πάνω από όλα βέβαια, είναι οι δουλειές που σε εκφράζουν περισσότερο.
Πού μπορώ να δημιουργήσω το portfolio μου;
Αφού λοιπόν έχεις αποφασίσει ποια projects θα βάλεις στο portfolio, η επόμενη ερώτηση είναι το πού (με τόνο). Υπάρχουν ευτυχώς πάρα πολλά online portfolios, που δεν χρειάζεται να δώσεις ούτε ευρώ για να κάνεις register, με πολύ όμορφο interface και πολύ εύκολα στη χρήση. Μερικά είναι τα παρακάτω:
Είναι προφανές πως κάποια από αυτά τα sites είναι και job finders, δηλαδή εκεί απευθύνονται και πελάτες που ψάχνουν να προσλάβουν κάποιον graphic design για κάποιο brief που ενδεχομένως έχουν. Και εδώ μπαίνουμε και σε άλλα χωράφια, όπως είναι η τιμολόγηση, ο τρόπος πώλησης των υπηρεσιών μας και άλλες παράμετροι που θα αναλύσουμε αισίως στα επόμενα άρθρα μας.